AB Bakanlar Konseyi, Akıllı Ulaşım Sistemleri Üzerine Yeni Direktifi Kabul Etti
AB Bakanlar Konseyi, Akıllı Ulaşım Sistemleri Üzerine Yeni Direktifi Kabul Etti

AB'deki dijital geçişi ve daha akıllı hareketliliği hızlandırmak amacıyla Konsey, 2010 yılında yapılan düzenlemeyi gözden geçirerek akıllı ulaşım sistemlerinin (AUS) uygulanması için yeni bir çerçeve benimsediği belirtilmektedir. Gözden geçirilen direktif, bağlantılı ve otomatik hareketlilik, talep üzerine hareketlilik uygulamaları ve çok modlu ulaşım gibi teknolojik gelişmeleri dikkate almayı amaçlamaktadır. Ayrıca, çok modlu yolculuk planlayıcıları ve navigasyon hizmetleri gibi hizmetleri besleyen dijital verilerin kullanılabilirliğini hızlandırmayı ve etkileşimini artırmayı hedeflemektedir. Bu, araçların ve yol altyapısının birbirleriyle iletişim kurmasına olanak tanır, örneğin önemli etkinlikler hakkında uyarıda bulunmak gibi, trafik sıkışıklığı gibi. Gözden geçirilen yasa, bu nedenle ortak bir Avrupa hareketlilik veri alanı oluşturma yolunda önemli bir adımı temsil etmektedir.

İspanyol ulaştırma, hareketlilik ve kentsel gündem bakanı Raquel Sánchez Jiménez "Akıllı ulaşım sistemleri bize zaman kazandırabilir, emisyonları ve trafik sıkışıklığını azaltabilir ve yolculuk planlamayı basitleştirebilir. Bugün yeni direktifin kabulü, Avrupa genelinde daha akıllı, daha güvenli ve daha verimli bir hareketliliğe doğru attığımız bir kilometre taşıdır." ifadesini kullandığı bilgisi paylaşılmaktadır.

Yeni Direktifin Başlıca Hükümleri

Gözden geçirilen yasa, önceki direktifin kapsamını, çok modlu bilgi, rezervasyon ve bilet hizmetleri gibi yeni hizmetleri kapsayacak şekilde genişletmektedir. Örneğin, toplu taşıma, paylaşımlı araç veya bisiklet hizmetlerini içeren seyahatlerin bulunup rezerve edilmesi gibi uygulamalar. Yeni direktif ayrıca hız sınırları, yol çalışmaları ve çok modlu erişim noktaları gibi önemli bilgilerin dijitalleştirilmesi ve yol güvenliği hakkında bilgi gibi temel hizmetlerin sunumuna yönelik hedefler belirlemektedir. Ulaşım kullanıcıları için gerçek zamanlı bilginin daha geniş kapsamda sunulması ve daha kesin akıllı hız yardım sistemleri anlamına geleceği aktarılmaktadır.

Yeni yasa, 2010 ITS direktifinin çerçeve karakterini korumaktadır ve çeşitli teknik müdahaleleri uygulama ve yetkilendirmeli işlemler yoluyla içermektedir. Gözden geçirilen direktif, bu uygulama programını en az 5 yıl kapsayan bir uygulama programı ve yeniden kullanılabilir verilerin temel bir gereksinim olarak mevcut olması gereken yol ağı için belirgin bir coğrafi kapsam içermektedir. Komisyonun, bu uygulama programının belirli yönlerini daha fazla tamamlayabildiğinin altı çizilmektedir.

Yeni direktife eklerde belirtilen tünellere ve köprülere erişim koşulları, hız sınırları, trafik dolaşım planları, kalıcı erişim kısıtlamaları, yol kapanmaları, yol çalışmaları, geçici trafik yönetimi önlemleri ve yol güvenliği ile ilgili trafik bilgisi hizmetleri dahil olmak üzere “Birlik” genelinde sunulması gereken temel veri türlerini belirlemektedir.

Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer Haberler