Hareketlilik Paketi 1’in Uygulanması: Avrupa Komisyonu, Karayolu Taşımacılığı Kurallarının Uygulanmasını Düzenliyor
Hareketlilik Paketi 1’in Uygulanması: Avrupa Komisyonu, Karayolu Taşımacılığı Kurallarının Uygulanmasını Düzenliyor

Avrupa Komisyonu, AB karayolu taşımacılığı kurallarına uygunluk kontrollerini AB genelinde daha amaca yönelik ve tutarlı hale getirmek için Hareketlilik Paketi 1’e ait iki uygulama yönetmeliğini 13 Mayıs 2022’de kabul etti.

İlk girişim, karayolu taşımacılığı operatörlerinin mesleki saygınlıklarını kaybetmesine yol açabilecek ciddi ihlallerin sınıflandırmasına güncelleme getirmektedir (bu durum, 2016/403 sayılı Komisyon Yönetmeliğini değiştirmektedir). Bu yeni belge ile Hareketlilik Paketi 1'in kabulünden kaynaklanan yeni ihlal türlerinin eklendiği ve Üye Devletlerin, bu ihlalleri, uyumlu bir şekilde değerlendirmesinin sağlanacağı belirtilmektedir. Mesleki saygınlık kaybına yol açabilecek ihlaller listesine sözleşme yükümlülükleri, kabotaj ve işçilerin karayolu taşımacılığında görevlendirilmesiyle ilgili ciddi ihlaller de ilave edilmiştir (1071/2009 Sayılı Yönetmelikte belirtildiği gibi). Mesleki saygınlık, AB içinde faaliyet gösterebilmek 13 Mayıs 2022 SEKTÖRDEN HABERLER www.austurkiye.org.tr 43 için AB nakliyecilerinin uygulamaları gereken dört temel gereklilikten biri olarak tanımlanmaktadır.

AB karayolu taşımacılığı teşebbüslerinin risk derecesini hesaplamak için ortak bir formül oluşturulması, haberde ikinci girişim olarak belirtilmektedir. Risk derecelendirmesinin, 2006/22/EC sayılı Yürütme Direktifi kapsamında kurulan ulusal risk derecelendirme sistemlerinde kaydedildiği belirtilen haberde, riskin kural ihlalleri sayısı ve önem derecesi dikkate alınarak hesaplandığı ifade edilmektedir. Habere göre bir sonraki adımın, yol kenarı denetim görevlilerinin risk puanlarına ilişkin bu verilere erişiminin sağlanması olacağı ifade edilmektedir. Detaylı bilgi için tıklayınız.

Diğer Haberler