Avrupa Parlamentosu Üyeleri, Daha Fazla Şarj İstasyonu ve Daha Çevreci Deniz Yakıtları için Yeni Kuralları Hayata Geçiriyor
Avrupa Parlamentosu Üyeleri, Daha Fazla Şarj İstasyonu ve Daha Çevreci Deniz Yakıtları için Yeni Kuralları Hayata Geçiriyor

Avrupa Parlamentosu Üyelerinin, otomobiller ve kamyonlar için daha fazla alternatif yakıt istasyonu, basit ve kolay şarj etme ve daha temiz deniz yakıtları ile ilgili yeni kuralları onayladığı paylaşıldı.

AB'nin “2030'da %55 azaltmaya uygun paketi”nin bir parçası olan yeni kuralların, sera gazı emisyonlarını 2030 yılına kadar, 1990 yılı seviyelerine kıyasla en az %55 oranında azaltmayı ve ulaşımı karbondan arındırmayı hedeflediği belirtildi.

Avrupa Parlamentosu Üyeleri’nin, en az 400 kW çıkışa sahip otomobiller için elektrikli şarj alanlarının 2026 yılına kadar, ana Trans-Avrupa Ulaştırma Ağı (TEN-T Network) rotaları boyunca en az her 60 km'de bir konuşlandırılması gerektiğini ve ağın güç çıkışının 2028 yılına kadar 600 kW'a yükseleceğini başarıyla müzakere ettikleri açıklandı. Müzakere sonucu kamyon ve otobüsler için her 120 km'de bir şarj istasyonları sağlanması, istasyonların 2028 yılına kadar ana AB yollarının yarısına ve  yola bağlı olarak 1400kW ila 2800 kW güç çıkışında kurulması ve AB ülkeleri, ana Trans-Avrupa Ulaştırma Ağı (TEN-T) boyunca hidrojen yakıt ikmal istasyonlarının 2031 yılına kadar en az her 200 km'de bir konuşlandırılması gerektiği bilgisi paylaşıldı.    

Alternatif yakıtlı araçların kullanıcılarının, şarj noktalarında (ödeme kartları veya temassız cihazlarla ve aboneliğe ihtiyaç duymadan) kolayca ödeme yapabilmeleri gerekirken, bu “yakıtların” fiyatının kWh, kg veya dakika/oturum başına gösterilmesi gerektiği vurgulandı. Avrupa Parlamentosu Üyeleri, Komisyon'un tüketicilere farklı istasyonlardaki kullanılabilirlik, bekleme süreleri veya fiyat hakkında bilgi sağlamak için 2027 yılına kadar alternatif yakıt verileri hakkında bir AB “veritabanı” oluşturacağını garantilediği aktarıldı.

Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Diğer Haberler