1915 Çanakkale Köprüsü Açıldı
1915 Çanakkale Köprüsü Açıldı

Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip 1915 Çanakkale Köprüsü 18 Mart 2022 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip ERDOĞAN ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil KARAİSMAİLOĞLU’nun katılımı ile gerçekleşen törenle açıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü ve bağlantı otoyolları son teknolojik Akıllı Ulaşım Sistemleri ile donatıldı. Köprünün 24 saat yol, hava ve afet durum riskleri izlenebiliyor. Yapay zekâ destekli olay algılama sistemlerinden oluşan teknoloji sayesinde köprü üzerinde 24 saat yol, hava ve afet durum riskleri izlenebiliyor.

Malkara- Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nü 86 kamera, meteoroloji istasyonları ve hız sensörleriyle takip ettiklerini belirten Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme (ÇOK) A.Ş.'nin Tasarım Müdürü Ferruh Aytekin, "1915 Çanakkale Köprüsü'nde Akıllı Ulaşım Sistemleri (ITS) kullanıyoruz. Bu ITS sistemi nelerden oluşuyor? En temeli aslında yapay zekâ destekli olay algılama sisteminden oluşuyor. Yapay zekâ destekli olması ve olay algılaması da 1915 Çanakkale Köprüsü ve köprüyü bağlanan tüm yollarıyla birlikte son derece modern bir sistemle yönetildiğini ve kontrol edildiğini gösteriyor bize. Peki, bu olay algılama nedir? Kaza durumları, trafiğin ters yönden akması, araçların durması ya da yola bir cismin düşmesi gibi bütün anormal durumları algılayan bir akıllı sistemimiz var. Bu sistem birçok farklı fonksiyonları olan kameralarla birlikte çalışıyor. Bu kameralardan genel değerler sistemin içerisinde değerlendiriliyor. 86 adet kameramız ve hız sensörlerimizle trafiği gözlemleyebiliyoruz. Sıkışmaların olduğu ya da başka problemlerin olduğu yerlerde ortalama hızları tespit edebiliyoruz. Bunun yanı sıra birçok meteorolojik istasyonumuz var. Meteorolojik verileri, rüzgârları, sıcaklık farklılıklarını veya don seviyesinin altına inen sıcaklıkları bu istasyonlarımızdan görüp, algılayabiliyoruz" dedi.

Yapay zekâ sayesinde oluşturulan algoritma ile anlık değişken durumların, ikaz tabelalarına gönderilerek yolcuların uyarıldığını kaydeden Aytekin, "Bütün bu işler algılandıktan sonra VMS dediğimiz değişken mesajları içeren işaret tabelalarına gönderiliyor, böylece yolcu ve şoförleri ikaz eden sistemlerimiz var. Bu sistem Türkiye'deki bütün otoyollarda kullanılıyor ama burada en modern teknolojiyi bir araya getirerek en güncel halini 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyollarında sistemi kurmuş bulunmaktayız. Bu yapay zekâ algılama sistemimiz aslında 5 adet kavşakta ve onun haricinde ücret toplama yerlerinin bulunduğu alanlarda aktif olarak çalışmakta. Bunun yanı sıra otoyolun tamamına yayılmış 6 köprü üzerinde de 3 adet meteoroloji istasyonumuz var" diye konuştu.

Diğer Haberler