Uluslararası Ulaşım Forumu Düzenlendi
Uluslararası Ulaşım Forumu Düzenlendi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Almanya’da 18-19 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen Uluslararası Ulaşım Forumu’na (ITF) katıldı. "Kapsayıcı toplumlar için ulaştırma" temasıyla düzenlenen forumun ilk gününde Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, ikili görüşmeler gerçekleştirdi. 

"Zayıf halkaların tespit edilmesi çok önemli"

Tedarik Zincirlerinin Geleceği konulu Yuvarlak Masa Toplantısı’nda konuşan Karaismailoğlu, toplumun tüm kesimlerini kapsayan, yenilikçi, sürdürülebilir, akıllı ve entegre hareketliliği sağlayan politika ve stratejiler geliştirdiklerini vurguladı. Bakanlık politikalarını, stratejilerini ve hizmetlerini aktaran Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, şöyle devam etti: “Son yıllarda yaşadığımız süreçler, bize tedarik zincirinde verimliliğin sağlanması kadar, zincirdeki zayıf halkaların tespit edilmesinin de çok önemli olduğunu gösterdi. Tedarik zincirlerini daha dayanıklı, kapsayıcı ve çeşitli kılmak için küresel iş birliğini yoğunlaştırmamız, karşılıklı işletilebilirliği sağlamamız gerekiyor. Dijitalleşmeyi, iklim krizine karşı daha yeşil ve çevreci lojistiği kararlılıkla teşvik etmeliyiz. Tabii tüm bunlar için kesintisiz bir fiziki ulaşım altyapısının sağlanması şart. Son 20 yılda ulaştırma ve haberleşme altyapısına yaptığımız yaklaşık 172 milyar dolar tutarındaki yatırımla Asya ile Avrupa arasında hızlı ve kesintisiz bir ulaştırma bağlantısı sağlamak yolunda önemli adımlar attık.”

"Ticarete katkı sağlayan UBAK kota sistemi geliştirilmeli"

Bakan Karaismailoğlu, Uluslararası Ulaşım Forumu’nun (ITF) ikinci gününde Kapalı Bakanlar Oturumunda da bir konuşma yaptı. Zorlu bir salgın sürecinin geride bırakılmak üzere olunduğunu aktaran Karaismailoğlu, bu süreçte getirilen kısıtlamaların birçok sektörde sıkıntılara sebebiyet verdiğini ve tedarik zincirinin aksamamasının ne kadar önemli olduğunu bir kere daha gösterdiğini söyledi.

Karaismailoğlu, “Biz, artık salgından çıkarttığımız derslerle, sistemin kırılgan noktalarının bilincinde olarak, Covid sonrası dönemi planlamalı ve sistemi beklenmedik şoklara karşı daha dayanıklı hale getirmek için çaba sarf etmeliyiz. Yıllardır kararlı iş birliğimizle, serbestleştirme alanında sağladığımız kazanımlarımız salgınla beraber sekteye uğradı. Ancak, zorlu salgın döneminde, ITF çatısı altındaki iş birliğimiz daha da önem kazandı ve özellikle UBAK izin belgeleri, taşımacılara getirdiği kolaylıklarla daha çok tercih edilir hale geldi. Üye ülke taşımacıları için büyük kolaylık sağlayan ve doğrudan ülkeler arasındaki ticaretin gelişmesine katkı sağlayan UBAK kota sisteminin geliştirilerek karayolu taşımacılık sisteminin daha kaliteli ve serbest bir yapıya kavuşturulmasının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Ayrıca, Kalite Şartını kabul etmemiz ve Kalite Şartına büyük ölçüde uyumluluk sağlanmış olmasına rağmen, sistemde halihazırda rezerv ve kısıtlamalar bulunmasının sistemin ilerleyişinde büyük bir engel oluşturduğunun altını çizmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Bu kapsamda, UBAK Kota Sisteminin gelişimini sağlayabilmek için Bakanlar olarak Karayolu Çalışma Grubu’na yön verilmesinin çok önemli olduğuna vurgu yapan Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, Türkiye’nin sistemin gelişimine yönelik her türlü katkıyı sağlamaya hazır olduğunu kaydetti.

Ulaşımın temelinde erişilebilirlik yer alıyor

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, daha sonra “Kapsayıcılık için yönetişim: evrensel erişim için doğru çerçeve” temalı Bakanlar Açık Oturumuna katıldı. Herkes için erişilebilir ve kapsayıcı ulaştırmanın sağlanmasında Türkiye’nin tecrübelerini paylaşan Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti; “Erişilebilirlik, yaşayan tüm bireylerin kimseye ihtiyaç duymadan kamusal hizmetlerin tümüne ulaşabilmeleri ve bunları kullanabilmeleri, kısaca toplumsal yaşama katılabilmeleri için kentsel hizmetlerde alınması gereken tüm tedbirleri içeriyor. Bu bakımdan ulaşımın temelinde erişilebilirlik yer alıyor. Çünkü erişilebilirlik kavramı toplumlarımızda sosyal eşitlik ve refahın sağlanabilmesi açısından giderek önem kazanıyor. Türkiye’nin hayata geçirdiği her projede erişilebilirliği temel bir mesele olarak ele alıyoruz. Bu projeleri gerçekleştirirken de kapsayıcı, çevreci, akıllı ve entegre hareketliliğe imkân veren ulaştırma sistemlerini sağlamaya yönelik politikalarımızı bütüncül bir yaklaşımla geliştiriyoruz. Bunu yaparken de insan odaklı hareket ediyor, hiçbir vatandaşımızı geride bırakmamak için tüm paydaşlarla birlikte var gücümüzle çalışıyoruz. Ülkemizde erişilebilirlik yılı ilan edilen 2020’de, yerel yönetimler, özel sektör, STK’lar, akademi ve diğer tüm paydaşlarla birlikte çalışarak ‘Erişilebilir Ulaşım Stratejisi ve Eylem Planı’nı hazırladık. Eylem Planımızdaki stratejik amaçların başında, erişilebilirlik faaliyetlerinin yürütülmesinde yerel yönetimlerle etkin iş birliği yer alıyor. Ayrıca, farkındalığın arttırılması ile tüm ulaşım türlerinde alt ve üst yapılar ile araçların erişilebilirliğinin iyileştirilmesine de büyük önem atfediyoruz.” 

"Herkes için hareketlilik mobil uygulaması projesini geliştiriyoruz"

Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 12’sinin engelli bireylerden oluştuğunu belirten Karaismailoğlu, 65 yaş üstü nüfusun ise toplam nüfusun yüzde 9,5’ine tekabül ettiğini dile getirdi. Engelli ve yaşlı vatandaşların sosyal hayata katılmaları ve ulaşım hizmetlerinden eşit koşullarda yararlanabilmesi ile toplu taşıma araçlarından ücretsiz veya indirimli faydalanmasının Türkiye’de kanunla düzenlendiğini ifade eden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, engel gözetmeyen bir ulaştırma hizmeti sunmak gayesiyle, “Herkes için hareketlilik mobil uygulaması” projesinin geliştirildiğini aktardı. Uygulama hakkında bilgi veren Karaismailoğlu, “Uygulama ile tüm ulaşım modlarında hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin, seyahat planlamadan biletlemeye, canlı destek modülünden refakatçi modülüne kadar ulaşım sürecine ilişkin tüm ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyoruz” dedi.

Sürdürülebilir hareketliliğin önemine değinen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Covid-19 pandemisinden çıkardığımız derslerle, kalabalıklaşan şehirlerimizi, tüm erişilebilirlik ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeniden tasarlıyoruz. Biz, şehirlerimizin erişilebilir, güvenli, verimli, düşük emisyonlu ve emisyon üretmeyen ulaşım ağlarına kavuşturulmasında hükümet olarak belediyelerimize üç farklı aşamada destek veriyoruz. Öncelikle belediyelerin Sürdürülebilir Kent içi Hareketlilik Planları’nın hazırlanması ve şehir içi akıllı ulaşım sistemlerinin uygulanması gibi projelerine mali kaynak ve finansal destek sağlıyoruz. İkinci olarak, İstanbul’dan Erzurum’a, İzmir’den Erzincan’a, Bakanlık olarak 314 kilometresini hizmete sunduğumuz ve 207 kilometresinde ise yapım çalışmalarını sürdürdüğümüz yatırımlarımız ile çeşitli illerimizde Bakanlığımız tarafından üstlenilen kent içi raylı sistemlerin uzunluğu 800 kilometreyi aşmış durumdadır. Kent içi ulaşım altyapılarının oluşturulmasında belediyelerimizi yalnız bırakmıyoruz” değerlendirmesinde bulundu. 


Diğer Haberler