Mosaş Group V2X Teknolojisi ile Akıllı Ulaşıma Yeni Dönem Getiriyor
Mosaş Group, araçların çevresindeki her şeyle (diğer araçlar, trafik ışıkları, yayalar [...]
Devamını OkuÜlkemiz, 6 Şubat 2023 tarihinde merkez üssü Kahramanmaraş olan 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki iki büyük depremle sarsıldı. Deprem felaketinde 50 binden fazla vatandaşımız yaşamını yitirdi ve on binlerce kişi yaralandı. Maddi ve manevi kayıpların yaşandığı, 11 ilimizi etkileyen deprem felaketi sonrasında AUS Türkiye dernek üyelerimiz tarafından da söz konusu deprem bölgesindeki vatandaşların ihtiyaçları için çok çeşitli yardım çalışmaları yürütüldü.
GSM operatörleri Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone depremin olduğu andan itibaren bir aylık süre için tüm görüşmeleri ücretsiz sağladı.
Türk Telekom, kariyer internet sayfasından, deprem felaketinden etkilenen 11 ilde istihdamda öncelik çalışma başlattığını duyurdu. Şirketin kariyer sayfasındaki ilanda; depremden etkilenen illerden herhangi birinde ikametgahı olan adaylar için yerinde çalışma, deprem nedeniyle ikametgahı değişmiş adaylar için İstanbul ile Ankara lokasyonlarında hibrit çalışma ve stajyer pozisyonları için uzaktan çalışma modellerinin sunulacağı belirtildi.
Turkcell ise büyük deprem felaketinden sonra etkilen 11 ilde, yaraları sarmak ve yeniden kalkınmaya destek olmak amacıyla depremden etkilenen illerde yaşayan, depremden sonra farklı illere yerleşen veya birinci derece yakınları afetzede olarak değerlendirilenlere #TurkcellİstihdamSeferberliği adlı ilk projesiyle iş imkânı sağlayacak. Bu kapsamda ilk aşamada grup bünyesinde 1.100 kişiye iş imkânı sağlanacak olup başvurular Turkcell, kurumsal ve bireysel iş ortaklarının yanı sıra grup şirketlerinden yazılımcı yetiştiren Atmosware ile çağrı merkezi hizmeti sunan Turkcell Global Bilgi aracılığıyla yapılacak. Bununla birlikte gençlere özel işe alım programı GNÇYTNK ile yazılımcı iş gücüne katkı sağlayan Geleceği Yazanlar programlarına da katılım sağlanabilecek. Adaylar, ilgili internet adresi üzerinden #TurkcellİstihdamSeferberliği başlığı altında yer alacak ilanlara başvuru yapabilecekler.
PTT A.Ş., depremden etkilenen bölgelere yapılacak bireysel yardımları ihtiyaç sahiplerine ücretsiz şekilde ulaştırdı. Deprem bölgesinde bulunan ATM’lerde nakit ikmal işlemlerin sorunsuz bir şekilde gerçekleşmesini sağladı. Depremzede vatandaşların bankacılık işlemlerini devam ettirebilmesi için Mobil PTT araçlarıyla depremden etkilenen 11 ilde hizmet verdi.
IC Holding ve IC Vakfı, afetzedelerin barınma ihtiyacına destek olmak amacıyla 1.500 kişinin konaklayacağı ve günlük 5.000 kişiye yemek sunulan yaşam alanını İskenderun’da hizmete sundu. Mersin Büyükeceli’de ise kuruluma hazır olan prefabrik kamp ile 6.000 vatandaşın barınma ve gıda ihtiyacı karşılandı. IC Holding Grup bünyesindeki otellerini de afetzede vatandaşların kullanımına açtı.
TÜRKSAT, depremin etkisiyle ortaya çıkan şebeke sorunlarının giderilmesi amacıyla bölgeye uydu haberleşme terminalleri ve Wi-Fi erişim cihazları göndererek uydu üzerinden internet hizmeti sağladı.
ASELSAN, Kahramanmaraş merkezli depremlerin etkili olduğu bölgelerdeki ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olarak Hatay'da çadır kent ile ASELSAN Afet ve Lojistik Merkezi'ni kurdu. Ayrıca Covid-19 salgını döneminde Biosys, Arçelik ve BAYKAR firmalarıyla birlikte ürettiği yoğun bakım ventilatör cihazı, deprem sonrasında bu kez depremzedelere gönderildi. Cihazlar, enkazdan kurtarılan ve özellikle dolaşım sistemi sorunu olanlar ile travma nedeniyle ameliyat olanlar için kullanıldı.
Otomotiv Sanayi Derneği (OSD), deprem bölgesindeki araç ihtiyacını karşılamak için otomotivciler ve kamu yetkilileri ile koordineli çalışmalar gerçekleştirdi. Araç talepleri çoğunlukla OSD’ye iletildi ve dernek de bu konuda üyelerinden destek alarak, bölgede özellikle yardım malzemelerinin hızlı dağıtımı için ticari araçlar ve pick-up’ların kullanılması sağlandı.
Ford Otosan, fabrikada çalışan işçilerden oluşan Ford Otosan Kurtarma Ekibi “FOKE” ile Hatay bölgesinde kurtarma çalışmaları gerçekleştirdi.Aynı zamanda bölgeye sahra hastanesi kurarak, sıcak yemek ve kumanya dağıtımlarını AFAD koordinasyonu ile sağladı.
İGA İstanbul Havalimanı, depremin yaralarını sarmak içinHavalimanı’nda toplanan polis, itfaiye ve arama kurtarma görevlilerini deprem bölgelerine sevk etti. Operasyon, Teknik Hizmetler, Güvenlik ve ARFF- Havalimanı Kurtarma ve Yangınla Mücadele ekipleri başta olmak üzere birçok biriminden 200’den fazla gönüllü personelini AFAD ile beraber çalışmalara dahil oldu.Depremlerde aldığı ağır hasar sonrasında kullanılamaz hale gelen ve tüm uçuşların durdurulduğu Hatay Havalimanı pistindeki tahribat, İGA inşaat ve teknik ekiplerinin çalışmaları ile onarıldı.
Hop Teknoloji, deprem felaketinin yaşandığı bölgeler olan Adana, Antakya ve İskenderun’da bulunan tüm skuter’lerini vatandaşların ve kurtarma ekiplerinin kullanımına ücretsiz sundu. Aynı zamanda AFAD ve Valiliklerle koordinasyonlar kurularak enkaz çalışmalarına yardım ederek, maddi destek sağladı.
ULAK Haberleşme, Kahramanmaraş merkezli depremlerin 2’nci günü itibariyle 45 kişilik ekibiyle sahadaki haberleşme sistemlerini, baz istasyonlarının yeniden aktif hale getirilmesi için 3 operatöre destek verdi. Bu sayede 110 sahanın ayağa kaldırılmasını sağladı. Mobil baz istasyonlarından 2’si Hatay-Merkez, diğer 2’si Kahramanmaraş-Adıyaman’da kuruldu.
KMO Anadolu Otoyol İşletmesi A.Ş., depremin yaşandığı ilk günden itibaren tüm kamu kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon halinde yardımlar ulaştırdı. Bölgeye iş makinaları, konteyner, gıda ve soğuktan koruyacak yardım malzemeleri gibi çeşitli ayni yardımlar gerçekleştirdi.
Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş., deprem felaketinin merkez üssü Kahramanmaraş’ın Teknokent bölgesinde ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon içinde belirlenen noktalarda yaklaşık 1200 kişinin barınabileceği konteyner yaşam alanı kurulumu gerçekleştirdi. 1915 Çanakkale ekibi, arama kurtarma çalışmalarına yüksekte çalışma ve iple erişim uzmanlarının da bulunduğu 58 kişilik gönüllüsü ile destek verdi.
Huawei, afet bölgesinde kesintisiz iletişimin sağlanması ve hasar gören şebekelerin onarımı için mobil baz istasyonlarını, dizel jeneratörleri ve şebeke yedek parçalarını bölgeye iletti.
ICA YSS Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu İşletmesi A.Ş., deprem bölgesi olan İskenderun’da 30.384 metrekarelik alanda 1.500 kişinin barınma ve günlük 5.000 kişinin yemek ihtiyacını karşılayacak ‘IC İbrahim Vakfı Yaşam Alanı’nın kurulumunu tamamladı.
HAVELSAN, sahip olduğu teknik ekip, teçhizat ve teknolojileriyle asrın felaketi olarak nitelenen Kahramanmaraş merkezli depremlerde arama kurtarma çalışmalarına, insansız hava araçları Baha ve Poyraz ile destek verdi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi,Ulaştırma Sistemleri Uygulama ve Araştırma Merkezi TÜBİTAK tarafından desteklenen “1002-C Doğal Afetler Odaklı Saha Çalışması Acil Destek Programı” kapsamında deprem bölgesinde, saha çalışmaları yürüttü. Üniversite’nin 60’a yakın öğrenci topluluğunun katılımıyla süreç boyunca ayni yardımlar gerçekleştirildi.
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi,ülkemizde son 100 yılda yaşanan en büyük felaket olarak nitelendirilen deprem sonrasıüniversite vakfı tarafından başlatılan bağış kampanyasıyla, yaklaşık olarak 135.000 TL nakdi yardım topladı. Toplanan miktarın bir kısmı ihtiyaç durumuna göre öğrencilere tahsis edildi, bir kısmı da AFAD hesabına aktarıldı. Normalleşme sağlanıncaya kadar afetzede öğrenciler ve aileleri, Üniversite tarafından ayarlanan konaklama tesislerinde ücretsiz bir şekilde misafir edilmek üzere Bandırma'ya davet edildi.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Kahramanmaraş merkezli gerçekleşen deprem sonrası, deprem bölgelerinde ikamet eden ve ODTÜ yurtlarında kalan öğrencilerden kampüse erken dönmek isteyenler için yurtlar hazırladı ve depremden etkilenen öğrenciler için burs ve yol yardımları sağladı. Ayrıca AFAD koordinasyonu ile deprem bölgesine iletilmek üzere ayni destek kampanyaları düzenledi.
Yıldız Teknik Üniversitesi, ‘Şubat 2023 Depremlerinin Doluşturduğu Etkilerin Belirlenmesi ve Afet Sonrası Yönetimi İçin Yapay Zekâ Tabanlı Bir Model Oluşturulması’ için Hatay ili üzerinden geliştirilecek ve 15 farklı disiplinin bir arada yürüteceği proje çerçevesinde, yapay zekâ tabanlı bir karar destek aracı geliştirmeyi planladı. Model sonrasında diğer riskli ve deprem tehlikesi ile karşı karşıya olan iller ve ilçeler için tahmin verileri ortaya çıkacağı öngörüldü. Aynı zamanda öğrenci topluluklarının katılımıyla süreç boyunca ayni yardımlar gerçekleştirildi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), deprem bölgesinde yürüttüğü çalışmalarda, afet bölgesine gönderilen yolcu trenleri ile tahliyeleri gerçekleştirmek için 100 binin üzerinde yolcu taşıdı. Afetten etkilenen vatandaşların tahliyeleri demiryolu ulaşımı ile gerçekleştirdi. TCDD, deprem sonrası vatandaşların trenle tahliyesini gerçekleştirmek için afet bölgesine konvansiyonel hatlar ve YHT ile seferler düzenlendi. YHT ve konvansiyonel trenlerle gönüllü doktorlar ve askeri personel deprem bölgesine sevk edildi. Soğuk hava ve don olaylarından depremzedelerin etkilenmemesi için bölgeye 30 vagon kömür sevkiyatı tamamlandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı kurumlar, misafirhaneler, şantiyeler ve idari binalar depremzedelerin kullanımına açıldı. Deprem Bölgesi havalimanlarında yoğun yolcu trafiği ile yardımlarını ulaştırdı. Tahliye amaçlı uçuşlar ile depremzedenin diğer illere transferi sağlanarak tonlarca insani yardım malzemesi de deprem bölgesindeki havalimanlarına ulaştırıldı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, deprem bölgesindeki sanayinin mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını ortaya koymak amacıyla ekiplerle birlikte OSB’ler, Sanayi Siteleri veya bireysel üretim yapan fabrikalarda hasar taramalarında bulundu.OSB ve Sanayi Sitelerinin bakanlığa olan kredi borçları bir yıl ertelendi. Depremzedelere yardımların hızlı ulaştırılması için OSB’ler ve özel sektör koordinasyonunda Kayseri’de lojistik aktarma merkezi kuruldu.Türkiye içinden ve yurt dışından gelen yardım malzemelerinin dağıtımında önemli rol üstlenen merkezde binlerce ürün kategorize edildi ve su, gıda, giyim, ısınma, jenaratör, hijyen gibi malzemelerin ayrıştırıldığı merkezden çıkan onlarca TIR, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından kurulan Acil Sosyal Yardım Ekipleri (ASYA) aracılığıyla afet bölgesindeki depolara taşındı.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, depremzedelerin barınma ihtiyacının karşılanması noktasında şehrin çeşitli yerlerinde inşa edilen çadır ve konteyner kent alanlarında alt ve üstyapı çalışmalarını yürüttü. Halk sağlığının korunması ve meydana gelebilecek salgın hastalıkların önüne geçmek için geçici barınma merkezlerinde düzenli temizlik, ilaçlama ve dezenfeksiyon çalışmaları sağladı. Tüm şehirde,depremde hasar gören arterlerde bakım ve onarım çalışmaları yapıldı.Belirlenen 16 güzergahta ücretsiz toplu taşıma hizmeti depremin ilk gününden beri sürdürüldü.Depremin ilk anından itibaren vatandaşların kullanımına açılan taziye evlerinde, çamaşır yıkama ve duş imkânı sağladı.Aynı zamanda,deprem sonrası çocukların yaşayabileceği travmaları en aza indirmek ve eğlenceli zaman geçirmelerini sağlamak için konteyner ve çadır kentlere oyun grupları inşa etti.
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, yaşanan büyük depremlerin ardından üçüncü günden beri hayata geçirdiği web uygulamasıyla depremzedelerin temel ihtiyaç ve taleplerine sağlıklı bir şekilde ulaşması için deprem yardım takip uygulaması geliştirdi.20 Şubat’ta Hatay’da gerçekleşen depremler sonrası da 20’yi aşkın sosyal tesiste toplamda 7 bin 743 vatandaşın barınma ve beslenme ihtiyacını karşıladı. Ayrıca çeşitli nedenlerle medikal malzeme ihtiyacı doğan engelli bireylere içerisinde tekerlekli sandalye, baston ve yürüteç gibi medikal ürünlerin bulunduğu toplamda 520 adet malzeme dağıttı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, deprem bölgesinde400’den fazla personel, 150’ye yakın araç ve ekipmanla AFAD ile koordineli tüm çalışmalara hizmet verdi. Depremden en fazla etkilenen Hatay’da geçici yaşam alanları ve seyyar tuvaletler kurdu. Aynı zamanda Hatay’da peş peşe meydana gelen iki depremin ardından başlayan yangın, Bursa Büyükşehir Belediyesi itfaiye ekipleri tarafından söndürüldü.
Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, 6 Şubat’tan bu yana deprem bölgesinde arama kurtarma çalışmalarından alt yapı, bakım ve onarımları, çevre temizliğinden insani yardımlara kadar birçok çalışma yürüttü. Deprem bölgelerinden gelip Balıkesir’e yerleşen afetzedeler için, eski Yay/Ada Alışveriş Merkezi’ni ücretsiz alışveriş merkezine dönüştürerek giyimden hijyene kadar tüm ihtiyaçlarını karşıladı. Aynı zamanda “Misafir Kart” uygulamasıyla birlikte Balıkesir’e gelen tüm depremzedelerin, belediye otobüslerinden ücretsiz bir şekilde faydalanmalarını sağladı.
Deprem bölgesinde sınavlara girecek afetzede öğrencilere #GençlereTablet kampanyası ile #TEKNOFEST paydaşları 65.000 tablet bağışı gerçekleştirdi. İçlerinde AUS Türkiye Dernek üyelerimizin bulunduğu kuruluşlarımız ASELSAN, HAVELSAN ve TURKCELL’de toplamda 18.000 tablet bağışı yaptı.
Birlik ve beraberliğin öneminin anlaşıldığı geçtiğimiz bu zor günlerde, AUS Türkiye de tek yürek oldu ve tüm dernek üyeleriyle birlikte, afet bölgesinde afetzede vatandaşlarımızın yaralarının sarılması için seferber oldu.