Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı ile Seyahat Süresi 1 Saat 30 Dakikaya Düşecek
Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı ile Seyahat Süresi 1 Saat 30 Dakikaya Düşecek

Türkiye'nin Avrupa ülkeleriyle yüksek standartlı demir yolu bağlantısını sağlayacak, 'Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Projesi'nde, ilk ray kaynak töreni Edirne'nin Havsa ilçesinde ÇerkezköyKapıkule Kesimi'nde yapıldı.Düzenlenen törende konuşan Karaismailoğlu, Türkiye’nin jeostratejik konumu sayesinde sadece 4 saatlik uçuş ile 1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 38 trilyon dolar Gayrisafi Millî Hasıla'ya sahip ve 7 trilyon 45 milyar dolar ticaret hacmi bulunan 67 ülkenin merkezinde olduğunu söyledi.

Çerkezköy-Kapıkule Kesiminin İnşası Avrupa Birliği ile Ortak Finanse Edildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ile Ankara-İstanbul Hattı Köseköy-Gebze Kesimi, IrmakKarabük-Zonguldak Demiryolu Hattı, Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Projeleri’ni başarıyla hayata geçirdiğini aktaran Karaismailoğlu, ikinci dönemde yer alan bu projede ise Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı’nın, 153 kilometrelik Çerkezköy-Kapıkule kesiminin inşasının Avrupa Birliği ile ortak finanse edildiğini belirtti.

Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Avrupa Birliği’nin Türkiye-Avrupa Birliği mali iş birliği kapsamında yapımı süren en büyük altyapı projesidir. Diğer kesimi oluşturan Halkalı-Çerkezköy bölümünün tamamını ise yurdumuzun dört bir yanında binlerce kilometre demir yolunun inşasında olduğu gibi millî bütçemizle inşa ediyoruz. Projemiz tamamlandığında, Halkalı-Kapıkule arasında 229 kilometrelik güzergahta çift hatlı, 200 kilometre saat hızında, yolcu ve yük taşımak mümkün olacak. Bulgaristan, Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ ile İstanbul’u hızlı tren ağına bağlayacak proje hizmete açıldığında, Halkalı-Kapıkule arası trenle seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi 6 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek” diye konuştu.

"Demiryolunun Yatırımlardaki Payını 2023 Yılında %60’lara Yükseltmeyi Hedefledik"

Devlet aklı ile planlı, gerçekçi ve kararlı bir vizyona bağlı kalarak yatırımları şekillendirdiklerini kaydeden Karaismailoğlu, “5 Nisan’da kamuoyu ve tüm dünya ile paylaştığımız, 2053 yılına kadar yaklaşık 190 milyar Euro değerinde yatırım öngördüğümüz, 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’mız, bu yaklaşımın en güncel örneğidir. Ayrıca, 2053 Vizyonumuzun sadece bir yatırım programı olmasının yanında; dünyada gelişen eğilimleri göz önünde bulundurarak mobilite, lojistik ve dijitalleşmeyi temel odak alanlarımız olarak belirledik. Ülkemizin dünya ile bağını güçlendiren bütünsel kalkınma odaklı vizyonumuz, Avrupa Yeşil Mutabakatı, Paris İklim Anlaşması ve Avrupa İklim Yasası gibi Avrupa Birliği’nin temel yaklaşımları ile de birçok ortak paydaya sahip. Bu doğrultuda, demiryolunun yatırımlarımızdaki " payını 2023 yılında yüzde 60’lara, yine demiryolunun yük taşımacılığındaki payını ise 2053 yılında yüzde 5’ten yüzde 22’ye yükseltmeyi hedefledik. Böylece, Avrupa Birliği’nin, Yeşil Mutabakatı çerçevesinde iklim değişikliğiyle mücadelede 2050 yılında karbon nötr bir kıta olma hedefine de büyük bir katkı sağlayacağız. Her yatırımımız gibi bu çalışmamız da projelendirme aşamasından hizmete alımına kadar geçen her süreçte; çevreye duyarlı bir yaklaşımla yönetilmektedir” dedi.

Sürdürülebilirlik Hepimizin Gündeminde İlk Sıralarda Yer Alıyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, ulaştırma alanındaki uluslararası iş birliklerine büyük önem verdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Yeter ki sürdürülebilir, çevreci ve verimli çözümlerle, küresel ticaret kesintisiz ve güvenli bir biçimde devam etsin. Yeter ki başta Türkiye ve Avrupa Birliği olmak üzere, projelerin paydaşları, bu refahtan paylarını alabilsin. Bu projemizin de bize gösterdiği gibi eğer ortaya irade koyarsak, yöneticiler olarak büyük projeler konusunda kararlıysak, bunları hayata geçirilebiliyoruz. Önce küreselleşme eğilimleri, sonra salgının etkileri ve son olarak Rusya-Ukrayna krizi… Tüm bunlar gösteriyor ki güvenli ulaştırma, güvenli lojistik, tedarik zincirinde sürdürülebilirlik hepimizin gündeminde ilk sıralarda yer almaya devam edecek. Toplumlarımızın refahı ve ihtiyaçların tedariği için ortak planlamalara yönelik, daha fazla irade ve kararlılık göstermemiz ve daha fazla ortak projede bir araya gelmemiz çok önemli. Bu nedenle önemle vurgulamak isterim ki Türkiye, ulaştırma altyapılarında uluslararası iş birliğinde gerekli irade, kararlılık ve proje geliştirme arzusuna sahiptir” diyerek sözlerini tamamladı.

Diğer Haberler